Massage

Idag har Hisan fått sig en omgång av massören och den här gången var den välbehövlig.

Hisan hade spänningar i manken på båda sidor, längre ner mot bogen på halsen på vänster sida, och så lite rotation i bäckenet.

Hisan var inte nådigt sur när detta skulle lossas och stampade med bakbenen. Efteråt var han dock mild och go att tas med.

Mycket av detta är spänningar som delvis beror på kylan men också okontrollerat bus i hagen på mindre bra underlag.

Ge mig vår nu så att hästarna kan få mysa i solen och så att jag kan börja träna Lilla ordentligt.

Jag har funderat ut en träningsplan. Kanske är den helt fel men jag är villig att ändra den om det behövs. Framför allt behöver jag barmark för att kunna sätta den i verket. Så kom igen nu vädergudarna!

Min tanke är att så snart det går öka körningen till ett tredagars schema baserat på vila-skritt (50 minuter)-jogg (ca 8 km).
Därefter skall det läggas till intervaller dag 4.

Jag tänker mig att några av skrittpassen skall vara serpentiner och volter på körplan, inte i 50 minuter då får då ballar jag själv ur men som en del i det hela.

Innan det blir dax för premielopp skall vi dessutom ha testat på att köra något heat och gå i sulky. Vi får väl se hur det går och om jag är rätt på det. Nästa riktiga träningspass blir nästa helg, vi får skritta lite innan dess. För nu med snö och is under är det knappt möjligt att göra något vettigt alls.

Kommentarer
Postat av: Rebecca Joli

Kan det varit därför han sparkade så i hoppningen kanske?

2012-02-14 @ 09:08:20
URL: http://jolisporthorses.blogg.se/
Postat av: Ullis

Helt klart på grund av kylan, det är jag 100 på.

2012-02-14 @ 17:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0