Premiär på Jägersro

Fredag är min vilodag så båda hästarna fick i vanlig ordning vila.

Idag har jag däremot legat i.

Lilla har gjort sina första hovavtryck inne på Jägersro. Och det med bravur. Jag är så stolt över henne så det finns inga gränser.

Hon åkte fint både dit och hem.

Väl inne på Jägers var hon hur cool som. Stegade in i ett nytt stall och fann sig genast till rätta.

Inga som hellst bekymmer att köra ut även om vi nästan omedelbart mötte en stor hästbuss med släp.
Vi skrittade själva två varv på lilla banan i väntan på vårt sällskap. Hon var bara idel positivitet och nyfikenhet, så underbart.

Vi träffade på busande ponnisar i hagar och brallande galoppisar i skrittmaskiner men inget bekom henne.

Hennes ett år äldre sällskap tyckte att det fanns en massa farligt däremot.

Lilla joggade 2 varv på slingan på ett mycket positivt sätt. Hon blev svettig men andades inte häftigt alls. Hon kändes inte heller trött så det var precis lagom.

Vi testade helkroppsdusch också. Så länge Lilla fick stå bak och fram i spolspiltan gick det bra. Det går inte att stå där annars menade hon på. Jag kan tollerera lite tokigheter om det bara är inom rimliga gränser. Detta tycker jag är ok. ;)



Älskade lilla svarta myshäst.

Hisan har tränat ett lätt pass i ridhuset. Jag var nämligen ganska mör av kylan nämligen. Även Lilla tyckte att det var i kallaste laget i morse. Jag trodde att hon inte skulle tycka det när de ändå värmer upp stallet tillsammans över natten. Men så länge det är under -10 får hon ha täcke på helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0