Skoning och pälsfällning

Igår kom hovslagaren igen för att lägga nya skor på Lilla.

Travskor som är så mycket tunnare än ridhästskor håller inte för någonting även om de är i järn. Så det är bara att kalla ut hovslagaren och se glad ut.

Lilla uppförde sig helt prickfritt idag. Hon hoppade ju och for sist och var allmänt jobbig. Men inte idag.
Hovslagaren trodde nog att hon inte riktigt hängde med med första bakhoven sist och stod därför snällt, till andra ville hon inte vara med och var därför lite jobbig.
Nu var hon med på vad som skulle hända och då var det ingen big deal alls.

Jag hoppas på att kunna lägga om ett par skor efter 4 veckor själv på henne och låta hovslagaren ta den verkningen var 8:e längre fram. Fast jag väntar nog med det till minst en omläggning till så att vi kan se hur hon tar nästa går innan jag ger mig på något själv.

Hisan fick gå i ridhuset igen.

Han har börjat fälla päls och är allmänt kinkig just nu. Men när han väl bestämmer sig för att jobba och inte bara springa och vara motig är han superfin.

Det lossnar ganska kvickt för honom men innan dess måste han tala om hur dryg jag är som tycker att han skall jobba lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0