Torsdagshoppning

Hoppning stod på schemat igen.

Vädret var lite mot oss då det efter veckor av köldgrader lovades regn på kvällen. Men som tur var blev det inte allt för halt. För att vara på den säkra sidan körde jag superlångsamt ändå och vi kom fram väl.

Detta medföljde att det faktiskt var plusgrader vilket både jag och Hisan uppskattade.

Kvällen övning bestod av tre kryss som stod längs med medellinjen och så ett rättuppstående och en ocxer på varsin diagonal.
Vi hoppade kryssen på serpentinbågar och volter. Därefter gick vi över till att hoppa oxern och räcket på böjt spår.

Hisan hoppade suveränt förutom då hans pilot gång på gång glömde hjärnan och benen i anridningen till oxern. Jag var så arg på mig själv efteråt... att göra fel en gång är väl inget men gång på gång? Hallå!

Nåväl sista rundan jag hoppade kom jag ihåg både ben och hjärna och det kändes jättebra.

Om jag skall vara ärlig var jag lite ur gängorna redan innan vi började träningen, jag var riktigt less så troligtvis är det där skon kämde om man säger. En mer taggad Ullis inför uppgiften medför att hjärnan är lite mer med. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0