Rymmaren...

Jag fick ett nytt samtal runt midnatt om att min lilla svarta hade rymt igen... så i natt fick hästarna stå på box.
 
Hon kryper om jag inte har skrivit det innan. Trådarna går inte sönder utan möjligen bara rivs ner.
 
För att stävja det hela för det går ju inte att ha henne lös på det viset. Det är en fara för bilister och för henne själv skall båda kvarvarande tiden på betet gå i en hage uppe vid gården på nätterna. Där finns det rejäl ström och trästaket. Hoppas att det håller smågangsters på plats.
 
Idag har jag gjort ett nytt försök att rida dressyrprogrammet med Hisan i paddocken. Vi har ridit lite dåligt lösgörande på sistonne, fokus har ju hamnat på Lilla. Jag får ta tag i det inför söndagens start. Programmet sitter i vartfall.
 
Lilla och jag har upptäkt en ny väg och travat längs grusvägarna. Lilla uppförde sig kanon i vagnen som vanligt.
Jag blev i och för sig varse att hon har en viss koskräck... inte för att jag kan klandra henne för det.
Två svartvita kossor attakerade henne bakom ett staket längs vägen. Vem som kan få skrämselhicka av det. Men Lilla tog bara ett halft travsteg i skritten, lyssnade på min förhållning och drakfrustade. Helt klart med beröm godkänt på det. <3
 
Jag har fått filmen från förra torsdagens hoppträning. Varsågoda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0