Terräng

I stället för vanlig hoppträning i torsdags blev det en tur till Tågarp med ett par vänner för att hoppa lite terräng.
 
Hisan var spänd till en början och kom nära och trampade om till följd men slappnade av till slut. Vi hoppade ett par nya hinder dessutom.
 
 
När vi var iväg fick Lilla stå i en box och vänta. När jag kom tillbaka hade hon haft sönder halva dörren. Så dumt. Ganska irriterande att hon inte kan vara någonstans utan bekymmer. Inte i hagen och inte i box just nu. Hon är understimulerad och det är troligen anledningen. Men samtidigt kan jag ju inte träna henne när hon är tjock i benet.
 
Idag tog jag ändå ut henne i vagn och skrittade en kort bit på grusvägen för att sedan vända hemåt.
Hon tog uppgiften på fullaste allvar och var mycket nöjd med att få ha gjort något efteråt. Helt enkelt är det så vi får göra i vart fall tills vi åker till veterinären i nästa vecka.
Det var också lättare för henne att stå och vänta i boxen efteråt utan bekymmer.
 
Hisan som fick vara i boxen var inte ett dugg nöjd med arragemanget. Han blev ensammast i värden där i boxen och det var synd om honom tyckte han.
Nu överlevde han och vi fick ett trevligt pass tillsammans i paddocken efteråt. Jag övade lite på delar av LA:3n. Bland annat den förvända galoppen som för dagen satt perfekt.
 
Frågan som kom upp nu inför tisdagens veterinärbesök är var jag skall göra av Hisan medan Lilla är iväg. Det kan ju ta tid på kliniken. Kommer han att kunna gå själv? Jag vet inte om jag vågar det. Tänk om han får spunk och hoppar ut ur hagen? Skall han stå själv i stallet där han stressar när han blir själv? Det är ju en sak om jag är ute i 15-20 minuter men en annan om det blir timtal. Kan jag ta med mig båda till kliniken? Fast är det så mycket bättre? Där har jag lite att fundera på måste jag säga.
 
För utom klinik besök sitter jag och klurar på kommande tävlingar med Hisan då. Jag är sugen på att tävla nu när det gått uppåt på de sista tävlingarna men nu i juli finns det inga tävlingar att åka till alls. Falsterbo är nästa vecka och då verkar hela ridhästsverige ta semester. Att ingen arrangerar tävling just den veckan har jag 100% förståelse för men resten av månaden. Det finns inte heller några självklara tävlingar i början av augusti heller.
Nu hade jag tänkt rida två debutant fälttävlan snart men jag vill först och främst rida 1.20-klasser.
Vilka bekymmer jag har... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0