Misslyckande

Då var det tävling i söndags igen.

Jag var anmäld till 1.10 och 1.20 i Dagstorp. Det är en fin bana och jag vet att Hisan trivs där.

Framhoppningen gick hyfsat. Vi fick lite bekymmer på en oxer då det mitt i anridningen for in ett ekipage utan styrsel bakom hindret. Efter det fick jag trycka över Hisan ett par gånger.

Inne på banan var det väntetid men jag höll igång honom så att han inte skulle somna till.

Efter startsignal ökade vi lite, tog tillbaka och jag satsade för att attakera första hindret så som vi brukar göra. Men i stället för att locka fram tigern i Hisan blev det bara spring och sedan stopp. Sedan blev det ett stopp till och vi var utestlutna. På tredje försöket hoppade han hindret men då var det ju redan försent.

Jag tänkte först ha startat 1.20 ändå och jag var bra sur på honom då men det var ca 2 timmars väntan på nästa start så jag gav upp och åkte hem i stället.

Väl hemma sadlade jag honom och gav mig ut på en runda hemmavid. Vi hoppade lite hinder där ute, flera som jag aldrig hoppat förr, och då hade tigern hittat fram igen.

Ärligt talat var jag djupt bedrövad efter den här starten. Det är flera tävlingar på raken nu som vi stoppat ut oss på första.
Då träningarna just nu går bra känns det konstigt. Mer som om Hisan har fått för sig att det är detta som förväntas av honom. Sedan tror jag också att just den vanliga spänningen runt tävlingar hos mig spelar in. Jag rider inte likadant och det känner han av.

Min handlingsplan är att rida någon lokal och någon p&j så att vi kan få några bra rundor innan jag går upp igen till den höjden vi skall vara på. Jag hoppas att vi kan lösa även detta problem. Det är galet frustrerande.

Lilla fick vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0