Tisdagshoppning

Vi bytte dag den här veckan.

Jag kände att jag fortfarande hade kvar helgens misslyckande färskt och lyckades frambringa fokus därur.

Vi hoppade s-linje och en linje med relaterat oxer, tre lite trånga, räcke, tre lite långa. Hisan svarade bra men vi fick locka lite för att få fram tigern. Han blev också lite spänd stundtals när jag fick gå på honom lite.

En bra sak var faktiskt att jag inte hade sporrar, jag hade glömt dem hemma. Men han svarade över förväntan. Kanske skall jag lämna dem hemma ett tag för att se om det minskar våra meningskildaktigheter...

Jag är nöjd med honom på det stora hela. Hindren låg på vår vanliga höjd och vi kom över med självförtroende.

Till helgen är vi anmälda till 1.10 p&j.

Båda hästarna fock nya pjux dagen till ära innan träningen och Hisan fick bli piffad inför nationaldagens dressyrstart redan på kvällen efteråt.

Lillas pass bestod i promenad i grimma och att beta gräs. ;)
Vi roade oss också med att hoppa över bäckar... eller läs matte fick hoppa, Lilla tog ett stort steg... hmm



Lilla - rena rama hoppehästen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0