Jägersrodag igen

Idag blev det Jägers igen med Lilla. 3 varv på slingan. GPS:n i mobilen verkar ha fått något spel för kartan visar fågelvägen... annars borde vi ha kört ca 5,5km.

Nästa vecka är vi nog mogna för 4 varv.

Jag planerar att skritta henne för vagn ytterligare två pass i veckan. Hoppas att min planering går ihop. Jag räknar kallt med att hinna ut innan det mörknar nämligen.

Vi verkar ha fått ordning på hur vi skall bete oss i duschspiltan sedan sist också. Idag gick det hur bra som hellst att stå rättvänd och låta sig bil spolad utan att ens trampa runt.

Hon fick även åka själv med lilla luckan nere på släpet vilket också gick superbra. Lilla är så go. <3

Hisan fick gå galoppjobb idag. 1,5 varv på galoppbanan i mycket moderat fart åt varje håll blev det.

Underlaget är tokkasst. Ömsom hårt, ömsom djupt.

Det var ändå jobbigt och Hisan visade tydligt att han blev trött. Däför skrittade vi en lång stund innan vi tog ett var åt varje håll på Warren-Haistings också. Lättare underlag och jag kunde be om en luftigare och rundare galopp där.
Hisan var bra i gasen på slutet och ville hoppa och busa. Han gnydde och visade tydligt vad han ville. Jag lyckade på något vis avstyra busfasonerna till ett minimum vilket jag är nöjd med. Min buse. <3

Lite styling inför veckans kommande tävlingsstart fick det också bli. Manen fick bli betydligt kortare. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0