Långa anridningar...

Jag gillar inte sådana. Då hinner jag tänka för mycket och tappa drivet i galoppen. Jag måste därför öva mer på det.

I torsdags var det hoppträning. Det var två veckor sedan sist, hua.

Vi hoppade en övning med långa och korta anridningar och slutligen skulle vi hoppa en linje med tre hinder uppställda snätt på medellinjen med tre språng mellan. Just på den linjen fick vi 4, 4 första gången. Andra gången fick vi till det perfekt.

Hisan hoppade bra och jag hade kvar mitt förtroende för honom. När det däremot kom till att rida an mot ett hinder med lång anridning blev jag som vanligt allt för passiv och galoppen blev därefter. I de lägena bangar Hisan alltd för han känner inte att han har stöd av mig, vilket är helt rätt. Jag sviker ju faktiskt honom då.

Igår var det sedvanlig fredagsvila för hästarna. Lilla hade behövt gå men jag hade inte fått ordning på däcket med punkan. Det lyckades jag inte med i morse heller så nu är det inlämnat på en cykelvekstad.

Nu skall det taggas inför dagens tävlingstart. Håll tummarna för oss. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0