Uppladdning - Miljöträning

6km mestadels trav med Lilla idag. Vi var ute i 40 minuter. I morgon skrittar vi igen.

Som vanligt skötte hon sig prickfritt. Gullegumman! <3

Vi mötte en massa andra hästar ute men hon saktade av så snällt och gick förbi helt lugnt.

Någon som inte var helt lugn var Hisan.

Det händer ju grejer överallt på Flyingen nu när det är SM-tävlingar på G. Alltså var det farligt bara att gå runt hörnet på stora ridhuset och Hisan var på väg att packa ner i vattendraget som går där bredvid. Fjanthäst.

I glasridhuset förbereddes det för festligheterna med ett tält och en massa annat. Vi passade på att rida lite där inne för att bekanta oss med allt. Skall det kunna gå att rida/hoppa fram där i morgon är det lika bra att ha sett det innan tänkte jag.



I och med att allt ställdes i ordning nu i kväll var det folk som byggde upp stånd inuti tältet så det var minst sagt farligt.
Jag fick sätta ordentligt tryck på Hisan för att han skulle jobba då han blev hyfsat spänd.

Jag lyckades komma till bra ridning ändå och fick Hisan att gå rund och låg förutom när han skvätte iväg för något.
Hyfsad uppladdning med andra ord.

Känslan av lugn i magen infann sig verkligen idag och jag skall ta med den till i morgon för jag behöver rida mycket beslutsamt i morgon. Har jag bara det kommer det att gå fint.

Jag hann även glutta in på banan när vi red förbi utanför ridhuset. Den ser fin ut. Jag är taggad! Nu skall jag bara hålla ihop det också.

Håll tummarna för mig i morgon förmiddag med andra ord. Jag hoppas kunna hitta någon som kan filma vår ritt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0