Flera dagar

Jag har varit ur form de senaste dagarna därför har jag inte orkat uppdatera bloggen.

I onsdags var jag helt ur form men som tur var var det inte min dag i stallet. Lilla vilade och fick nya skor men Hisan blev riden fast inte av mig.

I torsdags var jag på det igen och åkte och hopptränade med Hisan. Jag borde nog ha tagit det lite lugnare men träningen gick hyfsat ändå. Frågan är dock vad jag lärde mig på träningen? Bra fråga som troligtvis inte har något svar.

Det kändes ändå hoppfullt och så fort jag koncentrerade mig så hoppade han fint.

Eftersom jag var ur form hängde jag inte riktigt med i stallet och missade att kolla så att Lillas boxdörr hade gått igen helt. Givetvis hade hon koll på det och kom lös i stallet och käkade upp Hisans mat. Det är bra mycket större ranson på det än vad hon är van vid.

Inte för att jag vet om det var till någon nytta men Lilla fick springa några varv på lina där på kvällen för att ha gjort av med lite energi i vart fall efter det stora intaget.

I fredags fick Hisan vila men Lilla fick gå ett pass i vagn. Hon var piggelin till tusen och lite väl taggad när hon fick springa på. Då vill hon springa på snabbare än vad alla benen hennes klarar av på en gång så då blir det galopp.
Inga problem med magen i vart fall. Phu.

I lördags skulle Fredrik springa Lundaloppet så hästarna fick anpassa sig till hans tider. Det innebar att jag var inne på Jägersro på morgonen. Lilla gick ett mycket bra pass på milen och vi var inne på stora banan ett varv också. Vi var helt själva där så jag passade på att prova att volta lite vid 2140 när vi ändå inte var i vägen för någon.
Min klocka har bestämt sig för att vara opålitlig så den får lämnas in på service. Frågan är då hur snabbt det gick, men det får vi inte reda på.

Hisan blev riden på kvällen. Hopputrustning på och så tränade vi inför dagens dressyrtävling.
Vadan detta undrar ni då? Jo, jag sitter bättre, inverkar bättre och trivs bättre så. Träning är träning och för att öva in ett program behöver man inte dressyrsadel. ;)

Idag, söndag, blev det då tävling i Eslöv.

Hisan kändes jättefin men som vanligt räcker vi aldrig till på dressyrbanan.

Eftersom jag vet att vi hamnar i botten redan på förhand så rider jag mot mig själv och vi slog i vart fall vårt personbästa för LA:3 vilket jag är supernöjd med.
Skall jag vara ärlig så har vi gjort framsteg också och inte så små heller men det vet ju inte domaren. ;)

Här är film



Vad vi skall tänka på är först och främst att korta tyglarna och lyckas hålla kvar dem där. Sedan är det ett gäng missar som behöver finslipas. Skänkelvikningarna där han är förböjd, de obefintliga travökningarna och så hörnpasseringarna.

Lilla fick vila idag. När vi kom tillbaka stod hon och väntade vid griden. Det lilla hjärtat. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0