Fre- lör- söndag

I fredags gick båda hästarna. Hisan trimmade i parken och Lilla gick en kort tur på slingan-

I lördags var jag uppe tidigt för att åka in med henne till Jägers. Jag hade två anledningar till det. Dels att jag skulle iväg med tåget till Kalmar kl 14 men också för att jag ville kolla in stora banan med henne.

Så först blev det milen. Vi travde först två varv som uppvärmning sedan blev det 5 intervaller. Den sista var vi nere i 30 fart på.
Jag är tyvärr lite dålig på att balansera upp henne har jag märkt. Jag får ge henne ett lite bättre stöd så kommer hon att gå som bara tåget.
Inne på stora banan var det bra läskigt. Det kom hästar i rätvarv nere på innerplan och det gick minsann undan. Vi travade ett bakvarv i lugn fart och tittade oss bara omkring.

Jag är supernöjd med henne.

Hisan vilade på lördagen.

När jag väl kom hem var det Hisans tur att få motion. Det blåste som bara den så det var en spänd liten Hisan som var ute. Vi tog den vanliga rundan mestadels i galopp och skuttade över ett par hinder som låg i vägen.

Lilla vilade på söndagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0