Gasa, bomsa, gasa

Hoppträning igår igen.

Den började lite galet med att vattnet stod och droppade från en ventil i bevattningsanläggningen i taket. Ägarinnan kom och lyckades efter mycket om och men få stopp på den men det var en hel del vatten som stod på sina ställen.

Vi började med att hoppa fram med att gasa som bara den en bit efter hindren för att sedan ta upp och byta varv. Detta var en bra övning för Hisan som vaknade till ordentligt.

Därefter hoppade vi några av linjerna för att slutligen sätta ihop det till en liten bana.

Jag hade det vanliga novabettet den här gången och jag tyckte att det kändes bättre rent generellt desssutom.

Jag bjuder på den sista rundan där tigen i Hisan är tillbaka på riktigt.

 

Idag fick Hisan vila igen. Jag hade inte ork att rida honom. Det är ju ändå fredag.

Men jag var ute och skrittade med Lilla längs årundan.
Så här års kan det vara helt magiskt där.

Solen skiner, fåglarna kvittrar, taktfasta häststeg och lite gnissel från vagnen.. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0