Gott och blandat

Jag är hyfsat irriterad på att min planering hela tiden går om intet, och det är helt utomstående grejer som sår för irritationen.

Just nu är jag mest irriterad på att jag inte kan träna som jag vill med Lilla på Jägers. Det är hela tiden grejer som kommer ivägen och det är svårt att ens få träna på stora banan som amatör då öppettiderna är dagtid under min arbetstid och den enda gången det är öppet då jag kan är lördagsmorgonar men nu de kommande lördagarna är det annat där som gör att banan är stängd.

Nästa möjliga lördagsträning sammanfaller med en hopptävling som jag skulle vilja rida. Störigt som bara den.

Jag får försöka hitta en lösning, jag vet bara inte hur än.

Idag har jag i vart fall varit inne på Jägers med Lilla och kört på milen. Hon trivs bra och gick ett jättefint jobb där.

Jag har precis fått min klocka som jag köpt och klockade henne på 35-tider i intervallerna helt utan drivning och då gick hon själv. 6 intervaller blev det och hon uppförde sig klockrent som vanligt.

Vad hon behöver är träningstillfällen på stora banan, det är inte nödvändligt att det går så fort där men hon behöver lära sig svängarna och doseringen. Och det viktigaste av allt, lära sig att gå i grupp. När hon lärt sig det är hon klar för premie.

Hisan vilade idag.

Igår hade jag en kompis med mig ut som red Hisan medan jag körde Lilla.

Mot slutet hoppade jag upp en stund på Hisan också. Han var fin som vanligt.

Jag behöver tagga lite inför kommande tävlingar med honom men just nu känner jag mig så otaggad som det bara går att vara. Det är inte bra.

Hoppas att morgondagens hoppträning kan hjälpa mig att tagga till lite.

Kommentarer
Postat av: Celie

Inställningen är det viktigaste! Dags att peppa till och gå in med att bara ha kul :)



Sv: Du behöver inte vara orolig, jag börjar jobba på måndag, så då lär det bli fint väder igen ;)

2012-05-31 @ 12:13:05
URL: http://celiegunnarsson.wordpress.com
Postat av: Rebecca Joli

Hejja hejja! Men du är inte ensam om att ha dålig motivation kan jag säga. Fy tusan vad jag har svårt att motivera mig just nu... inte alls kul!



Du skrev att du körde Lilla på 35-tider? kan du inte skriva lite om vad man ska sikta på för tider, vad som är bra/"dåligt" och vad tiderna ligger på på tävling etc? jag kan ju ingenting om sånt :D

2012-05-31 @ 12:26:38
URL: http://jolisporthorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0