Måndag

Idag är jag hästledig igen och kvällen har spenderats i solen på vår balkong. Det var precis en sådan här dag jag behövde.

I helgen har Lilla vilat för jag har varit iväg. Hisan blev riden i söndags.

Igår var det alltså dax att ta tag i träningen av de båda.

Lilla och jag joggade lite runt där vi kom fram. Årundan var avspärrad precis vid vägen så det gick inte komma förbi där.

Det är superskönt att Lilla inte verkar vara en sådan häst som blir knäpp av att vila. Hon var lika go som vanligt och jag känner mig så trygg där bakom henne och hon verkar trygg med sin uppgift och mig. Det är inte illa med tanke på att hon bara är två år.

Det var varmt och skönt även igår så Lilla blev rejält svettig. Alltså blev det en dust med slangen när vi kom tillbaka till stallet.
Att spola henne på Jägers är ju inget bekymmer men slangen ute på spolplatsen hemma har alltid varit läskig.
Efter lite trixande gick hon dock med på att spolas fint.

Hisan fick ett trimpass i parken.

Jag bestämde mig för att ta i tu med det där med mina långa tyglar. Så Hisan fick en snävare ram och jag fokuserade på att inte släppa efter. Det resulterade i en mycket arg Hisan men när han väl gick med på det hela blev han jättefin. Vi får helt enkelt jobba vidare på det där.

I morgon har jag tänkt att åka in till Jägers igen med Lilla.


En somrig bild får jag bjuda på en sådan här härlig kväll

Kommentarer
Postat av: Rebecca Joli

...och i bakgrunden illustreras ett så kallat "ledande tygeltag" :D hahha!

2012-05-25 @ 15:11:35
URL: http://jolisporthorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0