Klippt igen

Idag har jag utvärderat saxen jag köpte igår och Hisan är klippt på nytt på vanligt vis den här gången med bar mage.
 
Saxen var tyst och klippte bra. Den var lätt att hålla och batteriet verkar super. Jag laddade den i 18 timmar enligt manualen och den blev inte trött av att klippa en halv Hisan.
 
Hisan var hyfsat nöjd med behandlingen. En bit in i klippningen slappnade han av och jag lyckades till och med klippa honom riktigt fint vid öronen.
 
Jag är supernöjd! (Hoppas att Hisan kommer att vara nöjd med sin kortare hårrem under morgondagens träning.)
 
Lilla fick gå i ridhuset igen idag.

Hon har fattat det där med lång och låg ordentligt och kan till och med göra fina övergångar mellan skritt och trav i unghästform.
Dock har hon ju väldigt kort hals så hon blir ju rätt kompakt fram när hon böjer på nacken... och så den där nedförsbacken som hon är byggd i.

Vi skrittar när vi gör tömköringsövningarna, förutom övergångarna då.
 
Pysdörrarna är fortfarande mycket jobbiga enligt henne. Och idag var det vattenpölar utanför ridhusporten. Ve och fasa. Lilla bushästen hoppade ut från ridhuset för att undvika avgrundsdjupet. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0