Piggelin

Idag var Hisan allt annat än seg och slö. Han var überpigg.

Jag red ca 30 minuter i glasridhuset.

Efter lite uppvärmning blev det övergångar från galopp till skritt. Förvändgalopp och lite andra övningar.
Till en början var Hisan lite lagom pigg så där som vanligt men allt eftersom kom han in i en andra andning och blev bra mycket piggare än vanligt. Jag fick till och med påminna honom om att det var skritt som gällde när det var det jag bad om. Han brukar annars stanna om man inte ber honom röra på sig.
 
Härligt med lite energi för en gång skull.

Jag hade det nya bettet idag med och han svarade bra på det efter lite uppvärming.
 
Lilla kommer att ta det riktigt lugnt den här veckan. Inget besök på Jägersro och enbart skritt/vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0