Hoppträning!! :D

Det var en massa veckor sedan jag hoppade eller för den delen tränade sist.
 
Så idag var det verkligen dax.
 
Vi hoppade en enkel uppställning med tre hinder. Två räcken längs mittlinjen och en oxer på medellinjen.
Eftersom det var så länge sedan jag hoppade sist koncentrerade vi oss på min position och att skapa tryck i Hisan.
 
Han svarade direkt på vad vi ville och hoppade fint. Det blev inga direkta höjder idag utan vi höll det lågt. Det är ungefär en månad till jag eventuellt skall tävla igen så det är ingen brådska.
 
Lite hinder från dagens träning
 
Hisan behöver klippas förresten. Han blev helt galet svettig av träningen i kväll. Hoppas nu bara att klippmaskinen fungerar. Jag skall göra ett försök i helgen.
 
När jag kom tillbaka till stallet och skulle gå igenom Lilla inför kvällen upptäckte jag ett sår på hennes vänstra bakkota som hade vätskat sig och gett henne en liten svullnad. Jag kunde inte upptäcka att hon var öm eller halt av det men det är oroväckande. Jag får springa med henne i morgon och kolla. Såret blev tvättat i vart fall.
Lilla har lite "fullblodsben" de svullnar upp för minsta lila. Här Hisan får liknade sår brukar det gå bort med tvätt och lätt rörelse så jag hoppas att det blir samma för Lilla nu. Morgondagen får utvisa det.
 
"BH" dax

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0