Mängdträning

Breeders är i full gång på Flyinge och då tycker jag att det är en bra idé att rida ut med Lilla som handhäst. Ibland undrar man ju hur jag tänker... eller?

Att rida i ridhus den här veckan är minst sagt kringskuret så uteritt är ju det bästa, och båda måste gå. Men de var vrålpigga båda så det var minst sagt spännade.
 
Lilla började med att stå på bakbenen så snart vi började trava. Hon forsatte med osorterade brallar genom hela passet. Det är tydligen otroligt roligt att vara ute tillsammans med Hisan. Mellan brallarna roade hon sig med att försöka bita Hisan i farten... jag säger då det.

Jag fick ryta i till henne ett par gånger dessutom för att avstyra det mesta.
 
Hisan skötte sig utmärkt förutom vid Färs och Frostahallen där hans nerver sviktade så till den milda grad att vi var tvungna att smita bakvägen för att kunna komma förbi där.
 
Med tanke på hur vilt det kan gå till när vi är ute och Lilla är handhäst så är det skydd en masse som gäller för att skydda benen...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0