Normaltid?

Jag avskyr då tiden ställstillbaka till den så kallade normaltiden. Det är bara bull och det blir så mörkt. Jag hinner ju inte ens lämna jobbet i Malmö innan solen gått ner. Det är drygt och jobbigt.
 
Idag var jag inne på Jägers utan Lilla och red Sir Remington. Han är på gång igen och startar. Fin var han som vanligt att rida.
 
Jag satt faktiskt upp på Lilla igen när jag kom tillbaka till stallet. Vi skrittade en kort tur i parken. Jag missade helt var stigen var dessutom så det blev en runda i terrängen med andra ord. ;)
Lilla sköter sig men har inte riktigt hajjat det där med skänklar än och vad de betyder. Det spelar ju inte så stor roll för det går ju alltid att "köra" henne från ryggen om man säger så.
Hon kan ju redan broms och sväng och starta funkar ju bara man smackar lite på henne.
Hon känner ju skänkeln, är inte bekymrad över den men begriper inte vad den betyder. Hon kommer att lära sig vart det lider.
 
Hisan var lite skum idag. Han var mycket spänd till en början och gick inte fram för drivning. Han var inte seg utan bara trampade luft. Jag blev inte klok på vad som felade.
Gick in i ridhuset för att ta hjälp av speglarna men kunde inte känna eller se något. Där inne slappnade han av och var riktigt fin och stabil i formen.
I morgon får han vila så får jag känna på honom igen på tisdag så får vi se hur han känns då i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0