Long time no see

Jag har verkligen inte orkat blogga... tror att jag började förr förra inlägget lika dant men det håller i sig.

Mycket beror på att det inte är mycket som går om tänkt sedan jag kom hem från semestern. Inte på något drastiskt vis direkt men allt går så där lite lagomt tokigt.
 
Dagen efter jag kom hem från Tyskland (torsdag) åkte jag iväg och hopptränade. Hisan tog i som bara den och var en riktig tiger. Härligt på ett sätt men jag tycker ändå inte att han är som han skall efter att ha tappat muskler på betet. Han är liksom lite svagare än tidigare.
 
På lördagen var det dax för dressyrtävling och fredagen ägnade jag åt att ta igenom skänkelvikning vilket Hisan hade fått för sig att han inte skulle göra alls. Framför allt då den undan höger skänkel. Mot slutet var han fin och på lördagen var han super på tävlingen... på framridningen i vart fall. Väl inne på banan kom han ihåg att han skulle bråka i skänkelvikningen... vad säger man? Detta var i vart fall året sista dressyrtävling och vi är långt i från att nå vårt mål.
 
 
På söndagen blev det vila för Hisan och måndagen bjöd på en Pay & Jump på Flyinge i stora ridhuset.
 
Hisan laddade som bara den på framridningen i Crafoord. Jag har inte varit där inne på hela sommaren så tydligen var det roligt nu. ;)

Vi hade anmält oss till 1.15 men det var så galet många starter att jag valde att hoppa 1.10 i stället för att kunna komma hem i rimlig tid.
Vi rev en hel del i första rundan och fick ett förargligt stopp på ett räcke med grind för att jag fesred. I runda två kom fi runt utan sådana palavrar men det trillade fortsatt en massa bommar. Jag tyckte inte att jag fick upp honom helt utan han var ganska framtung.

Tisdagen bjöd på seminarium om modern hästhållning och presentation av Active Stable. Intressant att lyssna men fokus var på stordrift och det håller ju inte jag på med som har två hästar.
 
Sedan bar det av till Stockholm för min del i två dagar. Trevligt att vara iväg men lite dumt för den uteblivna träningen både av mig och hästarna.
 
Fredagen blev lugn, jag hade knappt hunnit landa hemma förrän det var kväll.

Lördagen bjöd förutom jobb på ett kortare genomkörar pass för Hisans del eftersom jag anmält till årets sista utetävling i hoppning. Södra Sallerup var tävlingsplatsen men tydligen föll den inte Hisan i smaken den här gången.
 
Jag gick ut i en 1.10 men trots att det var lågt var det inte bra. Hisan var osäker på första som stod i nedförsbacke, hoppade tvåan bra men ballade ur på trean. Där bröt han ut och strax efter skyggade han för staketet. Det ledde till att jag drog i backen och så var den tävlingen över. Jag valde att stryka från 1.20.
Det kändes inte som en bra idé när Hisan visat att han inte trivdes av någon anledning.
 
Lilla har gått nästan alla dagar jag har varit hemma. Hon gick ett intervalljobb på söndagen efter att jag kommit hem från tysklande och ett på fredagen när jag kommit tillbaka från Stockholm. På måndagen provade jag vagnen på henne för att ha den i ordning inför tisdagens premielopp... som TADA gick åt pipan. Lilla kände sig olustig med alla hästarna runt om och galopperade i första sväng. Sedan ville hon inte riktigt gå fram och på bortre långsidan vände en annan häst upp vilket fick Lilla att tro att hon också skulle vända och galopperade lite igen. Vi var vid detta laget så långt efter att vi hade missat tiden rejält. Suck.
 

 
Hisan gick i stället ett kort jobb på mådagen och reds av min medhjälpare på tisdagen.
 
Onsdagen betydde vila för Lilla men uteritt för Hisan med Kristina. Kul att ses och prata ifatt lite igen. Jag saknar verkligen att ha sällskap i stallet allt som oftast.
 
På torsdagen var det tänkt att jag skulle ha hopptränat men det blev inställt. Körde Lilla lite i stället.
 
På fredagen trotsade jag tröttheten och red Hisan lite i ridhuset. Lilla fick vila.
 
Lördagens aktivitet var att köra Lilla inne på Jägers. Det gick över förväntan och hon sprang på nytt bländande, men så var vi också bara två... Det där med att sällan ha träningsällskap är ett bekymmer.
Jag fick hjälp med att trimma in utrustningen lite. Dels kortade vi käken ett hål men så la jag också av slaggjorden och kanske var dessa saker avgörande. Jag tyckte att hon kändes mer till ro i sulkyn än innan.
 
Hisan gick i ridhuset på kvällen inför söndagens fälttritt. Också denna sista för säsongen.
 
Dressyren på söndagen gick riktigt dåligt utan att Hisan protesterade på annat vis förutom att han var matt och drog benen efter sig.
 
Hoppningen nollade han utan bekymmer.
 
I terrängen blev han lite överumplad av hinder tre och jag åkte väl lite för mycket då de första två gått så bra. Han hoppade gång nummer två och resten av banan gick också bra förutom att jag tappade stigbygeln i skogen efter graven och vill fånga den inför slutet av banan. Det tog tid att stanna och ta den så tiden blev än mer usel. Men vi kom ju runt i vart fall. Det var ju bättre än i Gärds förra året.
 
 
Lilla vilade i söndags.
 
Idag har jag hästfritt.
 
Men som jag började med att skriva. Det är inte mycket som går som planerat just nu. Jag hoppas att det vänder och det snart för motivationen sjunker lika säkert som en sten i vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0