Två hästar ridna

Idag gjorde jag försök nummer två att rida på Lilla. Första försöker var väldigt lyckat och nummer två gick minst lika bra om inte bättre.
 
Jag var själv i stallet så jag satt helt sonika upp från pallen utanför stallet. Smackade lite och så gick Lilla iväg. Hon fick skritta runt hagen och sedan var vi klara.
 
Lite längre än de 5 steg vi tog sist med andra ord men inte för långt.
 
Jag hade tänkt att vi skulle börja lite så här och att hon skulle få känna på att bära. För det hon behöver lära sig är att förstå skänklarna och att lära sig att bära vikt för det vet hon ju inte riktigt hur man gör än.
 
Jag blev sedan plötsligt sugen på att cantra lite på galoppbanan så Hisan och jag begav oss dit.

Lite uppvärmning och sedan ett varv i frisk galopp åt båda håll blev det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0