Hej bloggen! Long time no see

Min inspiration har varit zero, noll, zip till att skriva på bloggen. Därav den skrala uppdateringen. Inte för att det inte hänt något för det har det. Jag sammanfattar allt här:
 
Tittar jag bakåt har jag glömt att skriva att Lilla joggade årundan i onsdags occh Hisan gick ett lätt pass i parken på torsdagen.
 
Hisan reds dessutom fredag/lördag när jag var borta.
 
Söndag
Jag kom hem från London rätt tidigt och hann med att ta ut Lilla på en kort skrittrunda. Hon hade då hagvilat två dagar så det var bra att hon fick göra något i alla fall.
 
Hisan reds men inte av mig.
 
Måndag
En vän var med ut och Hisan och Lilla fick en lätt uteritt med mest skritt. Det var otroligt härligt väder. Första dagen detta året då termometern närmade sig 19 grader på kvällen och vi och hästarna bara njöt. Lite lugn trav för Lilla men mest skritt. Vi var ute 1 timme.
 
Tisdag
Lilla tömkördes ute.
Jag lät henne göra volter och serpentiner. Det är första gången hon tömkörs ute men det var inga problem. Det är det sällan med fina Lilla.
 
 
Hisan trimmades ett kort pass med dressyrsadel i parken. Han hade lite synpunkter på det mesta.

Båda hästarnas pälsfällning har exploderat. Det yr päls runt den bara de rör sig... galet.
 
Onsdag
Hästfritt för mig vilket innebar att Lilla hade hagvila och Hisan reds av en annan.
 
Torsdag
Jag red ut på Lilla. Ville inte rida så långt i och med att vi inte gör det så ofta.
Travade henne uppsuttet för andra gången i hennes liv en kort sträcka och vilken trav hon har.
Givetvis lät jag henne i trava fort men det räckte. Hon har sådan lätthet i sitt steg.
Skritten hennes är ganska alldaglig och lite platt, den är vägvinnande men inget mer. Men traven... galet härlig.
Jag har ju tidigare pratat om både Lenas och Sir Remingtons snabba trav att den var något speciellt, jag tror att Lillas kommer att kännas minst lika bra när det går undan. :)
 
Hisan hade sedvanlig hoppträning.
Vi hoppade utomhus linjer även om vi var inne och skulle rida på rejält i galoppen. Hisan var hyfsat lydig ända tills vi skulle hoppa bana på slutet. Då helt från ingenstans fulnitade han in i en oxer. Jag blev helt överuplad och landade givetvis mitt bland bommarna.
Hisan skärpte sig efteråt och hoppade fint.
Lite trött på att ramla av är jag måste jag säga, även om jag lanade bra. Fick bara ett skrapsår på höger armbåge.
 
Fredag
Det blåste som bara den ute. Vilket gjorde att temperaturen inte orkade upp så mycket.
Jag skrittade en kort runda med Lilla i den trasiga vagnen. Det var inte tänkt att den skulle bli riktigt så kort men jag frös något så innerligt att jag inte kunde med att vara ute längre än 20 minuter. brrr
 
I övrigt var det puts av saker som stod på schemat. Hisans tävlingsdebut för året stundade och då måste utrustningen vara tiptop.
 
Så även Mr Hisan som är allt annat än dammfri. Men indränkt i pälsglans lurar han beskådarens öga.
 
 
Dessutom var det det där med tävlingsoutfiten. Jag hade tänkt att piffa upp det hela med lite rosa i år. Jag kör ju hårt på rosa till Lilla men Hisans färg är brun. Brunt och rosa är ju mina tävlingsfärger så tada!
 
Valde dock att ha kritvita ridbyxor till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0