Sommartid

Äntligen har vi gåtta över till sommartid och i skrivande stund, strax innan kl 20, är det fortfarande inte mörkt. Det är underbart. Idag har det dessutom vart väl över 5 plusgrader också mitt på dagen, nästan 8 tror jag till och med. 
Det är också underbart!
 
Lilla och jag har varit hos Jan och kört på hans bana. 6 varv blev det igen. Lilla var jätteduktig! Som vanligt. 
Sol hela tiden och banan badade i sol. Härligt för både häst och kusk. 
 
Hisan fick också njuta av solen men för hans del blev det heat på galoppbanan hemma. Jag red i hoppsadeln för han brukar skygga och fara när vi är där. Mindre kul att stå i korta läder i galoppsadeln då. 
Han ick två varv i kort galopp därefter skritt och sedan ett varv till i kort galopp. 
Sista varvet blev inte direkt helt i galopp jag var nämligen inte själv på galoppbanan och kunde inte bara bränna förbi de andra hur som riktigt. 
 
Hisan skötte sig bra men taggade till rejält och hade lite problem med att skritta tillbaka.
 
i morgon får det nog bli dressyr för hans del. Lilla skall skritta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0