Diagnosen

I måndags var Hisan och jag hos veterinären på koll. 
 
Anledningen att jag åkte var senaste tävlingens stopp och att han inte tar tag i hinder som han brukar. Jag ville vara säker på att det inte var något veterinärt som låg bakom.
 
Jag åkte till samma veterinär som jag har varit med Lilla till i Svedala. 
 
Vi började med ridprov. Jag visade upp honom i alla gångarter och avslutade med att hoppa några små hinder. Det hon kunde anmärka på var att han hoppade av nära och att han sökte mark snabbt som hon sa. Han borde ha tagit luftigare språng. 
 
Vi gick in och böjde honom. Där hittade vi smärta i båda kotlederna. SKIT!
 
Vid röntgen hittades det sedan fynd som gör att han skall opereras redan i morgon. 
 
Vad detta kommer att innebära för framtiden kan vi inte veta förrän efter ingreppet och det beror också på hur han läker.
 
Jag är så ledsen. Min fina Hisan. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0