Fröken piggelin

Bra svalt i kväll och varvat med regn.
 
Jag var ute och körde en mil med Lilla. Hon var superpigg. Dels var hon ju loss i kroppen och dels var det ju inte lika varmt längre.
 
Lilla ville således inte ta det lika lugnt som jag ville. Härligt ändå att hon är så på g.
 
Jag provade också ett nytt bett på henne som jag har lånat. Det är ett läderklätt tvådelat. Jag måste prova det ett par gånger till innan jag vet vad jag tycker om det.
 
Hisan har gjort samma ritual som igår frånsett bandagebytet.
Stått på gången, stått i boxen, gått ut och fått medicin... etc.
 
Han är pigg och glad i vart fall. Jag är uttråkad till max.
 
I morgon skall jag jobba lite på att lära Lilla dressyr. Jag tror vi får ta och bekanta oss med paddocken uppsuttet. Det har hon aldrig varit med om förr.
 
Dessutom skall jag prova sidepullet som jag byggde ihop till henne i helgen. Det skall bli spännade nu när hon är så pigg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0