Jägersro

Idag har jag och Lilla varit inne och tränat på stora banan. 
Hon var taggad till tusen kan jag meddela och ville inte skritta. Efter tre bakvarv slappnade hon av lite och efter det fjärde kunde vi skritta. 
 
Sedan när jag vände upp fattade Lilla svarta galopp, lugnt och sansat, strax innan första sväng men hon ställde sig snabbt. 
Hon drog sedan iväg i 20-tempo med mig hängandes i tömmarna. Kanske inte så bra men hon är på gång i vart fall. 
Hon gick förresten i 20-fart hela distansen.
 
Galoppen tar jag inte så allvarligt på. Det kännes som om hon kom ihåg förra provloppet och då blev hon skrämd just där och galopperade. 
I övrigt kändes hon stark, sprang rakt och bet sig inte fast i bettet. Jag hade det tvådelade läderbettet på henne. 
 
Hisan och jag har betat en stund utanför stallet. Hans liv är inte så spännande just nu även om jag ställde till det lite genom att rucka på rutinerna när jag kom i morse. 
Dels brukar jag inte komma så där på morgonen. Och så skulle ju Lilla och jag iväg. Men han överlevde. 
 
Han är finare i hullet trots lite mat och boxvilan än jag vågat hoppas på. Däremot är hovarna skit. Han är fortsatt barfota, jag skall slå på skorna i början av nästa vecka. Hovväggarna flikar sig och det trots att han inte gör mer än att stå på box. Fullblodshovar säger jag bara...
 
Dagens Hisan. Käkar gräs.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0