Måndag

Det var många fler hästar i rörelse på Flyinge igår än det har varit på länge. 
 
Först var jag och skrittade Lilla i paddocken. Det var hästar både där och på Kastanjegården. Nyttigt för Lilla som tyckte att det var lite konstigt.
hon skötte sig bra och gick fint längs staketet. Hon börjar förstå att jag vill att hon skall flytta sig för min skänkel. Det är en bra början och jag kan styra annat än med tyglarna. 
 
Hisan och jag var på promenad och idag var det mycket i görningen. 
Först fick han syn på ett ekipage med vagn. Sedan kom där en svärm rullskidåkare. Behöver jag nämna att han var i gasen efter det. 
Det blev några gånger som han hoppade till för ingenting och for i luften. 
Vi kom ju i vart fall hem tillsammans utan några skador.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0