Massage

Hisans dag igår såg ut som följer.
 
Stå på box. Stå i gången. Stå i boxen. Stå i gången. Gå utanför stallet och få medicin. Stå i boxen. Kul eller hur?
Jag lade om bandagen på honom igår också. Det såg fint ut under. Inget svullet eller kladdigt utan tort och fint.
Stygnen skall tas i nästa vecka. Det om något skall bli intressant. Undrar vem jag kan locka med mig ut till stallet som hjälp då? Någon måste jag nog ha dit för jag fixar det inte själv.
Medicinen fick han i spolspiltan igår. Den ligger precis utanför stalldörren och precis innanför stalldörren är Hisans box. Anledningen till att jag gav ute är att det är så mycket lättare att tvätta av spill och kladd där. Och ja, Hisan är en motvillig patient som inte är allt för förtjust i att få medicin även om det till och med smakar gott.
 
Lilla hade besök av massören igår. Det var inte en dag för sent kan jag säga.
Han var inbokad långt tidigare men eftersom jag åkte till veterinären med henne så fick massören vänta.
 
Nu hittade han en massa spänningar på henne. Både i nacken och bäckenet.
Jag har inte kunnat ställa henne till höger i vagn på sistonne. Förklaringen kom här. Sedan hör det ju till att jag dessutom tycker att det är svårt att göra det i vagn och Lilla förstår mig bara halft när jag försöker men ändå.
 
Nu skall det vara loss i alla fall och vi skall försöka oss på ett snabbare jobb till helgen för att se var hon står. Efter det skall jag kolla upp lopp lite noggrannare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0