Tagit stygnen

Det går framåt med snigelfart här.
 
Men idag har vi med hjälp av massvis av äpplen (ponnyplegg) tagit stygnen på Hisan.
Han var hungrig när vi kom så han var lättmutad och fult fokuserad på att stoppa äpplen i munnen så han brydde sig inte så mycket om att jag drog i stygnen. Hade han fokuserat fel hade det aldrig gått.
 
 
Nu har han två dagar kvar i box innan han får gå i boxhage och skrittas för hand innan återbesöket hos veterinären.
 
Lilla och jag har varit ute och skrittat i vagn. Min hemmapulade lagning av dämpningen på vagnen fungerade inte så jag får fundera ut något annat.
Den fungerade fint att skritta med i vart fall.
 
 
 
Vi hade med oss Emmy och hennes hund ut på turen också. Innan busade vi lite i hagen också.
 
Jag passade på att svänga en massa i de nya maratonhindren som byggdes till kör-SM för två veckor sedan. Det lossade Lilla superbra att få svänga runt i de där konstruktionerna. Jag skall verkligen se till att använda mig mer av dem nu än jag har gjort tidigare. Det går ju att lägga en massa olika svängar i dem där och det blir mer tydligt för henne att hon skall svänga när hon har något att gå runt. Tanken är inte att vi skall göra det i någon snabb gångart utan skritt fungerar suveränt och det är den gångarten vi skall satsa på när det gäller svängar i vart fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0