Hoppning

Red ut en sväng med Lilla idag efter att det slutat att regna. Vi tog vägen runt Granelundshallen.
 
Började med att skritta genom bäcken och det stormfälda trädet. Idag bjöd Lilla själv på ett par steg i trav när hon såg det och tog sedan självmant ett skutt över. Förra gången gick hon över med älgkliv. 
Alla initiativ som innefattar bjudning skall premieras så Lilla överöstes med beröm. 
 
Hon är superduperpigg ute nu och jag får ideligen påminna henne om att vi skall ta det lugnt. Men det är bra att hon är pigg. 
 
Hisan och jag begav oss till ridhuset. Det hade hunnit mörkna redan då.
Någon snäll själ hade lämnar ett litet ensamt hinder kvar i ridhuset till oss. Det var perfekt tajming för jag hade tänkt skutta över något idag. 
 
 
Jag använder gärna ett litet hinder som belöning när jag rider. Har man en hoppglad häst som Hisan är det super. Det lockar fram bjudning och dessutom är hoppningen lösgörande. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0