Lördag

Att vara gipsfri underlättar massor men jag märker att jag verkligen måste ta det lugnt och fasa in användandet av handen framöver. Hur mycket det än kliar i ridnerven så måste jag hålla mig så att jag inte sliter upp skadan igen. 
 
Igår red min vän från Tyskland. Hisan gick ett pass i Wallenberg. Vi la in ett litet skutt som han kumed ploppa över för att hålla honom lite mer med på noterna. Han tycker att dressyr i ridhus är rätt bra tråkigt ibland. Att då ha en cavaletti att ploppa över gör stor skillnad. 
 
Efteråt tittade jag på när Kurt, tränaren från Tyskland som jag tidigare har ridit för, höll träning för min vän. Det är alltid lärorikt att titta på även om det är roligare att vara med själv. Dessutom var det spännande att se om jag begrep en träning på tyska. Många ord för rörelser påminner om svenska eller engelska så det mesta kunde jag faktiskt hänga med på. 
 
Idag får Hisen vila igen. Jag skall koncentrera mig på att rykta Lilla och styla hennes gigantiska, vildvuxna man. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0