Startar lite innan nästa år

Nästa år, alltså 2014, skall jag vara sundare och se till att komma mer i form själv. Jag startar detta redan nu genom att jag faktiskt har joggat idag. Ja, ni läste rätt.
 
Det gäller att sätta igång på en gång. Oftast är i och för sig den där första joggingrundan inte den svåraste. Det är alltid svårare att komma ut gång nummer 2 och 3 och 4... Ja ni förstår. Men nu skall jag göra ett tappert försök att verkligen komma igång igen. 
 
Jag har inte legat på latsidan efter detta heller utan jag har ridit båda mina hästar.
 
Hisan skrittades ut 30 minuter och sedan avslutade jag med ett pass i ridhuset. Han har alltså fått en rejäl dos motion idag.
Han jobbade på fint men han är mycket häst att rida och jag märker hela tiden hur jag tappar yttern, viker handen, glömmer rumpan. Aaahhh... det är sjukt irriterande att komma på sig själv hela tiden och det märks direkt på Hisan. 
 
Lilla har skrittats i ridhuset med små inslag av travfattningar. Hon är så duktig. Portarna som öppnas med knapp har hon lärt sig nu. Hon parkerar snällt bredvid knappen så att jag kommer åt och väntar lugnt på att de öppnas. 
 
Ridningen går dessutom framåt med stormsteg. Det är så fantastiskt med dessa travhästar. De har det mesta emot sig med ber man dem jobba så går de in för det 100% och de vill verkligen göra rätt. 
Ni skulle sett halterna hon gjorde. Underbara lilla häst. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0