8 sekunder

Det har varit en lång dag i stallet för mig idag och jag är inte klar än. Jag skall ut och ge hästarna kvällsmat innan jag kryper i säng. 
 
Först var det Jägersro som gällde. Jag red Yoyo först och körde sedan Lilla på milen. Hon fick gå intervaller där. Hon fick gå fort på rakorna och så tog jag upp till långsam trav genom svängarna. 5 sådana blev det och hon sprang så fint så. Jag visslade lite på henne i början av intervallerna så att hon skulle gasa iväg men sedan sprang hon helt för egen maskin. Jav klockade henne på 8 sekunder på 100m vilket är 20-fart. Det är super att hon travar på så för hon anstränger sig inte nämnvärt när hon gör det utan bara länger lite på sig. 

Efter Lilla red jag den numera mycket busiga Sir Remington. Det är ändå härligt att han är så glad och busig, det bådar gott även om han gärna får vänta på att jag har hoppat upp helt innan han travar iväg nästa gång, hmmm. 

Hisan gick ett pass i glasridhuset. Det låg lite bommar framme som vi kunde både trava och galoppera över. Jag satsade på övergångar och att få Hisan att lyssna på så små hjälper från mig som möjligt. Han är ju väldigt känslig för sådant så om han bara är med mig och fokuserar så funkar allt sådant fint. 

För övrigt har han varit superfin på sistone. Bjudningen är på plats på ett helt annat sätt nu, inget mer såsande med andra ord.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0