Diagnosen

Undersökningen bestod i att logera ett lite svart yrväder och sedan böjprov.
 
Vi kom fram till att hon inte tar i lika mycket med det ben som varit tjockt i höger varv. På böjprovet visade hon en liten reaktion i båda framknäna. 
 
Liten svart fick finna sig i att bli än mer rakad lite högre upp på benet och även där fann vi skorv. Troligast är att hon har fastnat och vridit till knäet varpå ligamenten som fäster i knäet har fått sig en törn. 
 
Ordination: skritt i 5 dagar och lite meducin. Sedan igång igen, skulle hon inte fungera när det börjar gå lite snabbare så återbesök för då är det de små böjprovsreaktionerna som spökar. 
 
Det kunde ju varit värre i och för sig med tanke på hur svullet det var. Men det förklarar ju också varför hon tyckte att jag inte fick ta i benet. Måste ju gjort jätteont till en början. 
Jag hoppas att hon kan ta det lite lugnare i hagen framöver för detta var ju helt onödigt. Men små kaxiga svart hästar vill tydligen busa. 
 
För övrigt är jag glad att jag åkte in med henne men tycker att jag borde kunnat ha haft fel för mig och fått den diagnosen jag önskade, att jag bara var nojig och inte hade någon skada om än så liten på min häst. 
 
Hisan har gått i ridhuset. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0