Lite av varje

Idag har det varit minst sagt blandad kompott av häst. 
 
Vid lunch åkte jag och ett par vänner till en galopptränare som hade öppet hus för att kolla in "vår" nya riksgaloppör. 
I år har jag nämligen slagit på stort och först köpt en andel i rikstravet. Det blev en häst som är jämngammal med min och som heter Yrsa Brick. Hon bor uppe i Skaraborg vid Axevalla travbana. Hon är brun med lite stjärn. Jag äger en 1000-del i henne under 2013. 
Upplägget med galopphästen är samma. Han bor ju närmare så det kommer att bli lättare att följa honom. Lite dråpligt nog är detta också en brun häst med stjärn. Men detta är en valack vid namn Romanoff. 
 
Lilla har fått träna idag. Hon har joggat lite där underlaget tillät och gjort serpentiner på körplan. Pigg och glad. 
 
Hisan har skuttat lite över ett sockerbitshinder men det blev inte så många skutt. Han trampade nämligen av sig höger framsko. Med hans sulor är det ingen bra idé att rida länge utan sko. Så det blev promenad hem och påslagen sko instället. 
 
Den här helgen gick också för fort. Kan ingen bromsa tiden?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0