Mycket gjort

Morgonfodring i stallet och sedan träning med Lilla på Jägers. 
 
Hon var pigg och fin. Jag försökte klocka henne och lyckades de första 100m då hon sprang på 30-tid. Sedan fibblade jag med klockan och mina tjocka vantar så jag lyckades inte trycka av den igen. Jag lyckades knappt hålla i tömmarna heller och fick ta upp efter ett varv och börja om. 
 
När hon sedan gick full distans fick jag ideligen påminna om att hon fick ta det lite lugnt. Det var inte meningen att det skulle gå i 100 knyck. 
 
Så bra jobb med henne jag tror att hon kommer att vara klar för start till våren men allt kan hända så vi får se. 
 
Jag red även Uffes hästar när jag ändå var inne och det var två mycket glada grabbar jag satt på. Jag fick hålla i mig, det är inte ofta det behövs då de är välartade båda två. Men glada hästar är alltid trevligt. :)
 
när jag väl kom tillbaka till stallet med Lilla var min ork slut. Jag åkte därför hem och åt och sov en stund innan jag åkte ut igen för att rida Hisan. 
 
Hisan gick ett dressyrpass i ridhuset. Det har frustit på under kvällen så det var rejält hårt i backen igen och kallt. 
Passet gick bra och trots att min ork var i botten och passet blev kort. 
 
I morgon har jag tänkt rida programridning på honom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0