Ponnyslalom

Eller hoppträning, båda passar in som beskrivning på kvällens aktivitet. 
 
Det hade blivit dubbelbokat med hoppträningar i ridhuset i kväll på grund av att min mobil visst inte har velat samarbeta i veckan. Det är sådant som händer så vi fick försöka samsas. 
 
Det gick väl riktigt bra att samsas och på sätt och vis var det mycket nyttigt för mig. Jag tappar så lätt fokus när det är så många som gör andra saker runt om mig. De hoppade ju helt andra linjer och hade en annan tränare. 
 
Min oförmåga att fokusera ledde till att jag blev tappad igen... Typiskt. 
 
Jag kom på en båge där jag missade avståndet igen, fick ett stopp. Nästa gång red jag utan tanke och fick ett stopp igen. Hisan klev då ett steg åt sidan och jag hängde löst. Det gick inte att rädda mig kvar så det var bara att bita i gruset och sitta upp på nytt. 
 
I det stora hela gick det bra. Hindren låg på 1.10 och han hoppade superbra så länge mitt fokus fanns. 
 
Jag måste öva på brutna linjer och fokus helt enkelt. 
 
Lilla vilade i kväll. 
 

Kommentarer
Postat av: Ponnydressyr

Söt blogg :)

2013-02-08 @ 12:56:03
URL: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0