TGIF... Igår

Jag var helt slut igår också. Helt galet, jag däckar i soffan så fort jag kommer hem. 
 
Hästarna fick en lugn kväll. Lillas ben ser mycket bättre ut nu. Jag kan skönja hennes senor och strukturer i benet nu. Alltså bra mycket mindre svullet men ändå inte helt torrt än. 
 
Jag var ute och gick en runda med henne i gårkväll. Sedan fick hon bli friserad och lindad med stallbandage och arnika. 
 
Jag friserar henne kort i manen. Jag är väl medveten om att travhästar brukar ha lång man men jag tycker inte att det är fint med lång stripig man. Så hon har en halvkort frisyr i stället. Lite får vi sticka ut. 
Men vilken man hon har sedan. Den är typ tre gånger så tjock som Hisans. Jag har inte velat rycka henne heller, jag har försökt med ett par strån men det verkar inte som om hon tycker att det är en bra idé så jag har klippt i stället. Jag får nog köpa en uttunningssax för att det skall bli riktigt bra. 
 
Hisan fick enbart stå ut med mys på stallgången igår. Han har ju gått rätt rejält i veckan ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0