Dagens hoppning

Träningen i kväll hade åter fokus på lydnad.
 
Banan såg ut så här (jag har minsann varit duktig och skissat, hehe):
 
Tre täcken är det och en oxer... hoppas att det framgår något så när. ;)
 
Tord ropade vilka hinder jag skulle rida an på så det gällde att hänga med i svängarna. Mellan använde jag den "tomma" långsidan till att rida serpentiden med mjuka bågar och då förvänd galopp. Detta för att lösgöra Hisan, och lösgjord blev han.
Mot slutet var han superfin och kort i galoppen med ett helt annat driv än vanligtvis.
 
Vi avslutade med en lite bana där jag red den högra delen av räcket. Vände runt oxern och hoppade den delen som stod vinkelrätt mot de andra och gjorde en snäv vändning tillbaka och hämtade den vänstra delen för att sedan rida tre språng mot räcket.
Hindren låg på 1.10 på slutet.

Duktiga Hisan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0