Rysskyla

Hoppträning i kväll i fullständig rysskyla. Så där kallt att näshåren liksom fryser när man andas.

Jag gör mitt bästa för att tina upp nu innan det är sovdax.

Hisan var pigg i kväll och lyssnade för en gång skull på förhållningar. Lite för bra till och med. Jag är inte van vid att han lyssnar så på mig så jag blev överrumplad vilket ledde till ett helt gäng grodhopp. 

Vi red en övning med olika distanser vilket innebar att vi skulle hålla rytmen men ändra stegläng, alltså lydnad. 

Det ger ju effekt men jag hinner inte alltid med, helt klart. 

Tord varierade dessutom höjden på hindren hela tiden. Allt från 40 till 125 var de. Allt för att vi och hästarna skulle tvingas till uppmärksamhet då det är bra mycket enklare att rida an på ett hinder som är ett hinder och inte bara en bom på marken. 

Jag är nöjd med Hisan även idag även om vi hade en hel del missförstånd. 

Jag har lyckats lura in bilden i inlägget på iPaden.

Lilla vilade idag också allt enligt plan. 

Men nu är hon pigg igen. Jag kommer dock låta henne vila även i morgon. Jag vill inte sitta och köra i vagn om det är så här kallt i morgon kväll. 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0