Sällis

Fick sällskap i stallet i kväll. 
 
En vän från tiden i LARS följde med ut och red Hisan medan jag red Lilla. Jag saknar sällskap i stallet så. Stundtals tappar jag motivationen helt. Nu har vi bestämt att hon och jag skall rida/köra tillsammans en gång i veckan. Roligare för både mig och hästarna med andra ord. 
 
Vi skrittade då underlaget är urkasst men på den släta grusvägen som går bredvid de provisoriska tävlingsstallarna travade vi en kort sträcka. Det var första gången Lilla någonsin travade med ryttare på ryggen. 
 
Hon svarade faktiskt fram för skänkeln så det har hon luskat ut på de få gångerna som jag ridit henne. 
Att jag red lätt var inget konstigt och inte heller att springa med mig på ryggen. Allt är så självklart för henne. 
 
Vi måste jobba på sökningen framåt nedåt bara den funkar ibland men inte alltid. 
Fast jag har inte ridit henne 10 gånger än så det är ganska mycket begärt redan som det är. 
 
Vila får det bli för henne i morgon och Hisan får gå i ridhuset. Han har vilat klart för den här gången. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0