Soligt väder

Riktigt härligt med snö på backen och sol!
 
jag lyckades få sällskap av stallägaren idag när jag red ut på Hisan. Faktum är att jag aldrig har ridit med henne tidigare fast jag har stått i stallet i 1,5 år snart, vi har så olika tider. 
 
Hisan hade nytta av att få draghjälp då han för tillfället är ganska harig. 
 
Vi red årundan. Bitvis var den om och bitvis hur knögglig som helst. När vi kom till rakbanan hade vi en galopperande häst framför oss så Hisan drog järnet... Han är inte helt rumsren alla gånger kan jag säga. 
 
Därefter skrittade jag den vanliga rundan på Lilla. Hon skrittade på som bara den. Halvvägs hoppade jag av henne. Vill att hon skall vänjas försiktigt vid att bli riden. Dock är hon mindre kul att leda ute. Hon är ganska pigg och hoppning då. Koncentrerar sig på ett helt annat sätt när man har henne i vagn eller rider henne. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0