Loppet!

Igår fick både Hisan och Lilla vänta inne längre än vanligt på morgonen. Det var verkligen inte Lillas kopp av te om man säger så. Hon var bra sur och visade tydligt att hon ville ut.
När sedan Hisan fick gå ut och hon skulle gå på släpet var det inga glada miner.
Min annars så lättlastade lilla häst tvärvände inne i släpet och kastade sig ut och for bort mot hagarna. Nu var hon lätt att fånga och lasta men hela vägen in till Jägersro (jag plockade upp Uffe där) talade hon om att hon var missnöjd.
Resten av resan in till Lunden gick bra.
 
Där inne fick vi stå i kuskens eget stall vilket var lugnt och trevligt, nice!
 
Lilla värmdes fint och kopplade av bra fram till loppet.

Själva loppet tyckte jag fick fint. Hon lågg i ryggar och var lite instängd. I sista sväng galopperade hästen framför men kusken lodsade henne säkert även runt det. Hon slutade 5:a på ett mycket bra sätt. Tiden hon fick blev 1.18,8 vilket är en bra tid. *Stolt matte*
 
Själva loppet finns att se på den här länken. http://www.dantoto.dk/layout/video.aspx?date=2013-07-03&track=ch&race=1
OBS! Fungerar inte i iPhone eller iPad.
 
Hela vägen hem stod hon sedan snällt ända till vi kom fram till gården. Då skulle hon ut i hagen fortare än kvickt. Jag tyckte att hon skulle in och kissa först men det mottogs inte så väl.

Så någon timme i hagen fick det ändå bli i gårkväll för min mycket duktiga lilla svarta. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0