Pyssel

Idag har jag pysslat. Selar och sadlar har putsats. Jag har varit inne på Jägersro och hämtat nordenintyg.
Lilla startar i Köpenhamn i morgon igen och Hisans utrustning blev blöt i in i i söndags.
 
Lilla fick spår tre i morgon igen och samma kusk som sist sitter upp. Jag är sjukt nervös redan... igen. Galet!
 
Hisan trimmades lite i hagen. Jag valde hagen för jag hade som plan att dressyra med dressyrsadel och jag gjorde som förr i tiden och red med Lilla lös i samma hage. Bättre att rida i en rektangulär hage med fina mått, den är ca 20x60 minst, än att försöka trimma en lite lätt busig och luftburen häst i skogen. Det tar vi en annan dag... med hoppsadel på.
 
Hagen lutar lite mitt på men volterna på kortsidorna är hyfsat platta. Hisan jobbade bra även om jag inte är riktigt nöjd med hans galoppombyte från vänster till höger idag. Det är från den lätta galoppen till den svåra så det är inte så konstigt att just det krånglar. Det kan ha varit att han är ovan vid backigheten i hagen. Vi tränar alltså vidare.
 
Nu skall jag försöka sova lite inför morgondagen, det kommer inte att bli lätt. Mina nerver funkar dåligt ihop med Lillas tävlande helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0