Åska och regn

Det var det där med att somna i soffan igen...
 
Ändå var jag hemma från stallet tidigt idag. Det regnade nämligen, och åskade. Det kan ju tyckas att jag är lite lat som hoppar över ridning bara för det men ärligt talat är det mindre mysigt att bli blöt om det inte behövs. 
 
Lilla och jag gjorde ett försök att beta lite idag också men efter att hon fått syn på några körekipage långt borta var det kört. Svansen stod rätt ut (hon kvastar) och sedan kunde hon inte stå still. Hon drakblåste, sprang runt mig i små cirklar och stegrade. Typiskt obra om det är äta gräs hon skulle göra. Bara att gå hem med andra ord. 
 
Hisan lyckades bättre med vårt mission att trycka i honom gräs. Körekipage är inte lika spännande tycker han.
 
Jag gjorde även ett försök att ta exteriörbilden på båda. Men idag måste jag haft någon konstig vinkel på kameran för båda ser ut som taxar med stora huvuden. Udda...
 
Stora taxen Hisan
 
Lite mindre modell av tax i form av Lilla. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0