Det går bra nu...

Jahopp... vi får göra avsteg från planen igen... Återkommer till det.
 
Igår var det en fantastisk kväll 25 grader varmt och starkt solsken. Jag älskar det! Även om jag inte har hunnit ställa om mig till värme än, men det kommer.
 
Lilla och jag var ute och gick en promenad vid hand. Hon var jättepigg och vi busade lite genom att hoppa över bäcken och över en liten stock.
Hemmavid igen hade jag tänkt att hon skulle få äta gräs igen men madammen är för intresserad av allt annat så det blir inget fokus på ätandet utan mer fnatta runt med gräs i munnen.
 
 
Hisan och jag åkte till ridhuset i Staffanstorp för att hoppa på kvällen. Nu var ju planeringen lite kajko redan här eftersom jag hade tänkt starta en klass i hoppning idag. Men när det blir så tajt och bara är en klass så har jag många gånger bara hoppat lite och ridit mer markarbete.
 

Ny spegel är uppsatt i ridhuset. :)
 
Till en början på träningen var Hisan helt fenomenal. Sedan tog bensinen slut lite grann i mig. Som sagt var det rätt varmt igår och luften stod helt stilla där inne.
Det ledde till ett par stopp. Det var inte förrän jag skulle rida sista rundan som var en liten bana som det strulade till sig.
På sista linjen skulle Tord bara fixa en bom vilket ledde till att Hisan tittade till på inhoppet, en oxer och hoppade förbi det. Jag var inte berädd utan blev hängande i luften och fick hoppa av. Nu var ju inte det så illa. Slog mig inte alls. Så upp igen.
Nu skulle jag hoppa ett litet hjälphinder först innan jag kom på linjen igen. Jag lyckades inte få igång galoppen vilket ledde till ett kråksprång  och lyckades med att få in min pisk i mitt halsband. När vi landade var jag helt ur balans och drog av Hisan igen. Landade lite konstigt denna gången. Hisan var nära att trampa på mig men han redde ut det så fint så.
Tyvärr landade jag hårt på ena skinkan. Inte så illa att jag inte kunde sitta upp igen och hoppa klart övningen, men så hårt så att jag är helt galet stel idag.
 
Det går över på några dagar men just idag är jag halt och fick därför ställa in morgonens tävling. Det är inte värt att gå in och rida en 1.20 när jag vet att jag måste rida 100% när jag är stel så in i och troligast kommer att komma efter i min hjälpgivning inför varje hinder.
Vi får ta och få ordning på det där 1.20-tävlandet en annan dag i stället.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0