Förra veckan

Förra veckan var jag lite för uppe i allt runt Lillas start för att uppdatera ordentligt.
 
I tisdags vilade båda hästarna efter sina behandlingar på måndagen.
 
Onsdagen bjöd på träning för båda. Lilla gick ett jogg-jobb på två varv runt årundan. Det är en mil.
Hisan trimmades på Melonbanan och var riktigt fin.
 
I torsdags vilade hästarna igen för jag åkte till Danmark och gick på konsert på kvällen. Det var Depeche Mode som jag såg. De var galet bra. :)
 
I fredags var jag ute och gick ett varv runt årundan med Lilla för hand. Vi avslutade med lite logering i parken och hon visade prov på flera skolor över marken. Faktum är att jag aldrig har logerat henne utomhus tidigare så det var tydligen mycket roligt. Jag fick jobba hårt för att få henne att stanna... :P
Hisan fick gå ett kort jobb på galoppbanan. Han tyckte också att det var superkul och brallade till det före han fick gå iväg. Lite mer fokus var det ändå på honom för han kunde galoppera runt på innerspår utan att bryta ut. Alltid något.
 
Hisans lördag har jag redan avhandlat i inlägget om Kurt.
Lilla gick ett kortare jogg-jobb på 8km för att checka av.
 
Igår orkade jag faktiskt inte rida Hisan när jag kom hem igår så han fick vila igen. Jag brukar vara lite väl ambitiös ibland och tror att jag orkar lite mer än vad jag verkligen orkar med. Hisan skadas inte av att vila lite...
Jag släppte också ihop alla hästarna när jag kommit hem. Lilla har ju gått själv sedan hon vred till frambenet i vintras. Men nu när jag ändå tycker att hon skall vila och få en paus så kan de lika gärna gå tillsammans igen. Hisan brukar dessutom vara lite mindre taggad när det är varmt ute.
 
Idag har jag ledigt från stallet.
 
Skärmdump från loppet. Så duktig hon var mitt lilla hjärta. <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0