Häst-SPA

Massören har varit ute och behandlat hästarna idag.
 
Först ut var Lilla. Hon hade lite spänningar i ryggen. Rätt högt upp i länden på höger sida och lite längre bak på länden på vänster. Hon hade även lite känningar i höger sida av bäckenet.
Enligt massören är det vanligt på travhästar och på galoppörer och kommer ofta av att de går fort i vänstervarv. Känningarna Lilla hade i ryggen kunde också komma av voltningen. Hon har haft snäva spår och det är ofta så att de liksom skruvar runt höger bakben när de går ur volten och skall accelerera framåt.
 
Han tyckte att Lilla var superfin i muskulaturen vilket värmde för jag jobbar massor på att hon skall bygga sig rätt. På sistonne har det hänt mycket med henne muskulärt också hon bygger muskler som bara den. Så det där jag nämde om balansen förra veckan hänger ihop med det.
 
Hisan fick också en behandling. Han hade inga låsningar alls precis som förra gången. Dock hade han kvar en liten känning i ländryggen som är helt muskulär. Troligt är att han har spänt sig en massa från bakhoven och att det kommer att ta ett litet tag till innan det släpper helt. Jag skall linimentera honom tills det försvinner.
Nu är det ju så att det är en mini reaktion och man får trycka rätt hårt på honom för att han skall reagera så det är ingen fara med honom egentligen. Han visar det inte i ridningen heller.
 
Båda hästarna njöt för fulla muggar av behandlingarna med långa tapirmular. De är bortskämda mina två stror djur. Men det är de värda... Jag skulle också vilja ha en SPA-behandling förstås... *avis*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0